• 5284
  • 374 مرتبه
  • 01/08/1402

انواع بخاری گازی

انواع بخاری گازی

انواع بخاری گازی

بخاری‌های گازی موجود در بازار در دو دسته بخاری گازی دودکش دار و بخاری گازی بدون دودکش قرار میگیرند.

بخاری گازی های دودکش دار به چشم همه ما آشنا هستند اما بخاری های بدودن دودکش از جمله تکنولوژی های جدیدی به شما میروند که با توجه به کاهش چشمگیر مصرف انرژی از محبوبیت بالایی دارند .

 

 بخاری های دودکش دار

در بخاری‌های گازی، ابتدا گاز وارد محفظه مخصوص شعله می‌شود. این گاز با اکسیژن محیط ترکیب شده و با جرقه شعله را تولید می‌کند. در نتیجه این فرآیند، شعله گرما و گاز خطرناک مونوکسید کربن تولید می‌شود،

دودکش وظیفه خارج کردن مونوکسید کربن از فضا را به عهده دارد، فراموش نکنید که گاز منوکسید کربن به "قاتل خاموش" معروف است و سوختن ناقص این گاز و یا خارج نشدن آن از محیط به طریق استاندارد هر ساله جان انسانهای زیادی را میگیرد،

گاها به دلیل فاصله زیاد دودکش تا کلاهک ، امکان مسدود شدن مسیر وجود دارد، بنابراین همیشه باید از باز بودن مسیر لوله در حین نصب لوله بخاری و قرارگیری صحیح کلاهک مطمئن باشیم تا مونوکسید کربن به راحتی از فضا خارج شود.

به همین دلیل نصب بخاری‌گازی دودکش دار به طریقه صحیح بسیار حائز اهمیت است .

 

بخاری های گازی بدود دودکش

مکانیزم بخاری بدون دودکش برای تولید گرما مشابه بخاری دودکش‌دار است، با این تفاوت که به جهت نوع طراحی مشعل،  ترکیب سوخت و اکسیژن با راندمان بالایی تولید شده، و تولید مونوکسید کربن در بخاری گازی بدون دودکش را به میزان قابل توجهی کاهش داده است .

تکنولوژی به‌کار رفته در ساخت بخاری بدون دودکش، شعله را به ‌گونه‌ای بسیار بهینه تولید می‌کند. به لطف این تکنولوژی در بخاری بدون دودکش، اکسیژن و گاز به نسبتی ترکیب می‌شوند که در تولید شعله کمترین اکسیژن و گاز مصرف، و بیشترین حرارت تولید شود،بنابراین به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد .

فایل های پیوست