• 5285
  • 334 مرتبه
  • 01/19/1402

آیا بخاری گازی بدون دودکش خطرناک است؟

آیا بخاری گازی بدون دودکش خطرناک است؟

آیا بخاری گازی بدون دودکش خطرناک است ؟

امروزه بخاری های گازی بدودن کش به دلیل وزن پایینتر، مصرف سوخت کمتر، سهولت در استفاده و جا به جایی راحت تر جایگاه ویژه ای در بین مصرف کنندگان دارند.

با این وجود شاید این سوال در ذهن مصرف کننده پیش بیاید که آیا با توجه به عدم وجود لوله بخاری در این نوع بخاری ها استفاده از آنها در محیط بسته خطرناک میباشد یا خیر ؟

همانطور که در سر فصل انواع بخاری توضیح دادیم، مکانیزم سوخت در هر دو نوع بخاری گازی یکسان است: زمانی که شیر گاز را باز می کنیم، گاز وارد محفظه مخصوص شعله شده و با اکسیژنی که در محیط است ترکیب و در نهایت با جرقه شعله تولید می شود، که از این فرآیند دو محصول شعله (گرما) و گاز خطرناک مونوکسید کربن تولید می شود .

در بخاری گازی دودکش دار، مقدار زیادی از گاز منوکسید حاصله از طریق لوله بخاری به بیرون هدایت می شود اما در بخاری های بدون دودکش این گاز به بیرون منقل نمی شود .... در اینجا این سوال پیش می آید که چطور ممکن است با وجود ماندن این گاز در فضا بتوان از این مدل بخاری استفاده کرد ؟

نکته قابل توجه این است که در بخاری های بدون دودکش به جهت نوع طراحی برتر، فرآیند ترکیب سوخت و اکسیژن، شعله حاصله با راندمان بالا تولید شده و سبب کاهش قابل توجه منو اکسید کربن در بخاری مذکور می شود، در حدی که گاز منوکسید حاصله در این بخاری ها خیلی خیلی کمتر از میزان گاز منوکسیدی است که از سوخت بخاری های دودکش دار با وجود استفاده از دودکش، در محیط باقی می ماند .

فایل های پیوست